Dezelfde producten vanaf verschillende leveranciers

(Daniel Feenstra) #1

Goedendag,
Momenteel draai ik meerdere woocommerce shops.
elke shop heeft een andere leverancier.
bepaalde producten zijn bij meerdere leveranciers beschikbaar.
Soms heeft het artikel bij elke leverancier hetzelfde artikelnummer, soms verschild het artikelnummer per leverancier, maar EAN is (bijna) altijd hetzelfde voor hetzelfde product.
Product zal per leverancier een andere inkoopprijs hebben. Bij ene leverancier staat in de feed zowel de bruto als netto inkoopprijs, bij andere enkel de bruto inkoopprijs (inkoopkorting verschild dan weer per merk van 0 tot 40% inkoopkorting).
voorraad per leverancier verschild uiteraard ook.
ene leverancier geeft daadwerkelijke voorraad op, andere geeft enkel voorraad ja of nee op en enkel bij aflopende producten werkelijke voorraad.

Is het dus mogelijk dat als ik 3 productfeeds importeer en een product is in alle 3 de importfeeds beschikbaar dat er 1 product aangemaakt wordt met daaraan gekoppeld meerdere leveranciers? waarbij per leverancier een artikelnummer, inkoopprijs maar ook verkoopprijs wordt gekoppeld? Evenals eventuele info als aflopend, resterende voorraad, nieuwe voorraad verwacht in week … enz.

Deze producten worden daarna dus namelijk weer in verschillende shops vertoond waarbij de verkoopprijs in die shop gebaseerd is op de inkoopprijs bij die leverancier.

Als er een product verkocht wordt van duurdere leverancier (met hogere inkoop dus) zal ik uiteraard als kan inkopen/leveren via goedkope leverancier.
Maar mag niet gebeuren dat ik verkoop via shop met goedkope leverancier (en verkoopprijs dus op basis daarvan) en dat daar niet op voorraad is en ik dus moet inkopen via duurdere leverancier.
Als bij goedkope leverancier dus niet op voorraad is moet in shop van goedkope leverancier dus uitgezet worden of moet de prijs verhoogd worden naar prijs van duurdere leverancier tot weer op voorraad is bij goedkope leverancier.

Uitgebreid verhaal maar hopelijk is duidelijk zo.
Zijn hier oplossingen voor?
kan magento 2 dus meerdere leveranciers per product aan met alle daarbij behorende gegevens?

(Sander Mangel) #2

Het zijn allemaal vrij specifieke features en ik verwacht dat er wel flink wat custom code nodig is om dit werkelijkheid te maken.
Er zijn verschillende oplossingen denk ik.

De eerste is Multi Node Inventory waar Magento nu aan werkt waarbij je meerdere warehouses per item kan hebben.

Een andere is per item een bundled product maken en per leverancier 1 simple product. Zo zijn ze gekoppeld maar kunnen ze eigen eigenschappen hebben.

Het inlezen van de feeds zal wel geheel op maar zijn

(Daniel Feenstra) #3

bedankt voor de reactie. die oplossing wordt nog aan gebouwd dus.
die andere optie zal ik eens nader gaan bekijken.

Importeren van producten zal op paar manieren gaan.
Voor bepaalde leveranciers wordt er import op maat gemaakt.
Voor 2 leveranciers zijn er dropship koppelingen voor Magento beschikbaar.
Deze halen producten op, werken ze bij en sturen orders met die producten weer door naar de betreffende leverancier.
Daarvan dus ook benieuwd hoe dat gaat als er meerdere leveranciers voor product zijn.
Daarbij klinkt het simpel product per leverancier en dat als bundeld product wel als mogelijke oplossing