Hoe een shop met deze functies aanpakken?

(Daniel Feenstra) #1

Goedendag,
Momenteel heb ik een magento 2 webshop.
Deze is opgebouwd met een zeer klein budget (herstarter vanuit bijstand situatie)
Importeren van producten gaat via firebear improved import plugin.
Het werkt momenteel maar niet perfect (o.a. regelmatig fouten van MSI functie).
Momenteel heb ik een 12.000 producten in de webshop staan van 3 leveranciers.
Verkopen doe ik voornamelijk via platformen als bol, amazon en overige in Europa.
Dit begint langzaam goed op gang te komen.
Maar om serieus bedrijf van te maken wil ik flink uitbreiden, zowel betreft producten, leveranciers en marktplaatsen.

Ik wil in de komende jaren groeien naar een assortiment van 12.000 nu naar een 500.000 of zelfs 1.000.000 producten.

Daarmee zal ik ook groeien van 3 leveranciers nu naar ongeveer 30 leveranciers dan.

nu werk ik zelf grotendeels zonder eigen voorraad (ook geen dropshipping, mogelijk dat een deel dat wel zal worden in de toekomst).
Enige voorraad die ik nu heb zijn retouren en straks de bestlopende producten.

Wat ik zoek is een systeem waar ik dus grote aantallen producten kan importeren (nieuwste producten erin, niet meer leverbare producten eruit, voorraad elke 15 tot 30 minuten vanaf groothandel bijwerken.
er moeten dus veel feeds tegelijk verwerkt kunnen worden (wat rechtstreeks in magento niet kan)

De feeds van de verschillende leveranciers zullen deels overlap hebben, dus producten die bij meerdere leveranciers verkrijgbaar zijn (SKU kan verschillend zijn, EAN hetzelfde.
Per product moet dus te zien zijn bij welke leverancier het verkrijgbaar is tegen welke prijs.

Verder dus moeten er koppelingen komen met platformen (via partijen als channelengine/channable enz.)

En moet de inkoop goed georganiseerd worden, moet meerdere keren per dag een lijst kunnen samenstellen van alle producten welke ik per leverancier moet bestellen (ik bestel 2 of meer keer per dag per leverancier) zonder dat ik dat handmatig hoef te doen.

En het is iets wat ik langzaam moet kunnen opbouwen (de verkoop begint te lopen maar nog geen budget om een heel groot bedrag in 1 keer uit te geven.

Hoe zouden jullie me adviseren dit aan te pakken?

Betreft het importeren: rechtstreeks in magento? Pim systeem? nog wat anders?
Betreft het inkopen? Plugin binnen magento? Extern systeem en wat?

Hoor graag of jullie idee├źn of advies hebben om tot een dergelijk systeem te komen.
Groet

Daniel