Meerdere warehouses en overzicht bestelde producten

(Daniel Feenstra) #1

goedendag,
Ik ben opzoek naar een (tijdelijke) oplossing voor het volgende probleem:

Ik heb meerdere leveranciers, momenteel heb ik de producten vanaf 1 leverancier in mijn magento 2 webshop staan.
Nu zou ik graag zo snel mogelijk van nog 4 leveranciers de producten importeren en gaan verkopen.
Nu zit er met paar leveranciers een gedeeltelijke overlap in het assortiment.
Van de gemiddeld 9000 producten per leverancier zit daar overlap van een 1500 producten in. Per leverancier kan er een andere SKU voor het product zijn (EAN is altijd gelijk), tevens een andere inkoopprijs, voorraad en levertijd. globaal komt het op het volgende neer:

Magazijn Nijmegen (eigen voorraad) tot 16:00 besteld is dezelfde dag verzonden
Magazijn Venray (eigen voorraad) tot 16:00 besteld is dezelfde dag verzonden
Leverancier 1 - tot 12:00 besteld is dezelfde dag verzonden (haal dagelijks bij deze leverancier)
leverancier 2 - tot 12:00 besteld is dezelfde dag verzonden. maar inkoop is hoger dus verkoop zou ook hoger moeten zijn. (haal indien nodig dagelijks bij deze leverancier)
Leverancier 3 - tot 15:00 besteld is dezelfde dag verzonden (dropshipping) afwijkende inkoop dus overlappende producten van deze leverancier zijn duurder
Leverancier 4 - binnen NL voor 14 uur besteld dezelfde dag verzonden. Buiten Nederland levertijd van 3 tot 5 dagen.

Magazijn Nijmegen wordt voornamelijk gevuld met producten die retour zijn gekomen of die net voor verzenden geannuleerd zijn. Dit wil ik dus als eerste verkopen.
Magazijn Venray is magazijn voor beurzen en ligt voornamelijk voorraad uit restpartijen welke gekocht zijn.
rest betreft leveranciers waar ik dus dagelijks afhaal of via dropshipping kan verzenden.

een product kan dus vanuit meerdere magazijnen/leveranciers verkrijgbaar zijn.

Wat ik zoek is een oplossing dat voor voorraad eerst gekeken wordt naar magazijn Nijmegen, als daar niet ligt dan magazijn Venray, als daar geen voorraad is leverancier 1, daarna leverancier 2 enz.

Nu verkoop ik voornamelijk via diverse platformen en de voorraad, prijs en levertijd op die platformen moet dus vanuit mijn shop opgehaald worden (dat gebeurd door tussenpartij).
Afhankelijk van in welk magazijn/leverancier er voorraad is moet er dus een voorraad, levertijd en verkoopprijs in de shop zichtbaar zijn en opgehaald kunnen worden door tussenpartij.

Nu lijkt het erop dat MSI in magento 2.3 hiervoor een gedeeltelijke oplossing gaat bieden (weet niet in hoeverre dit daarmee mogelijk is) maar dat duurt nog een tijd voordat dat er is.
Iemand suggesties over oplossingen waarmee dit nu tijdelijk bereikt kan worden?

Dan 2de aanvullende vraag:
is er ook een oplossing (of komt die er in MSI) waarmee ik snel een overzicht kan krijgen van alle producten die er momenteel in orders in behandeling besteld zijn (per magazijn/leverancier) zodat ik snel kan zien welke producten ik waar moet bestellen.
Momenteel doe ik dit dus nog door stuk voor stuk de orders te bekijken en producten in die orders te noteren.

Hoop dat iemand suggesties heeft hiervoor.

Daniel