One or more indexers are invalid. Make sure your Magento cron job is running

(Edwin) #1

Hi ik ben Edwin en nieuw in Magento, na een hoop gedoe met SQL heb ik eindelijk Magento online. Ik ben er al een paar dagen mee bezig. Maar niet het gewenst resultaat. Ik heb de afgelopen dagen een aantal dingen bijgeleerd. Echter zijn er nog zeer veel onduidelijkheden. Ik heb een beetje kennis van alles, maar ik kom zooo veel te kort hierover vandaar dat ik een aantal vragen heb.

Eerste is de foutmelding. ik wil via de web setup wizzard de Extension Manager gebruiken, echter komt daar al het één en ander om de hoek kijken.

Onderstaand komt steeds terug

One or more indexers are invalid. Make sure your Magento cron job is running.

Volgende meldingen krijg ik:
Step 1: Readiness Check

Error! You need to resolve these issues to continue.
Check Updater Application Availability
Updater application is available.

Check Cron Scripts
Cron script readiness check failed. Hide detail

Error from Setup Application Cron Script:
Cron job has not been configured yet
Other checks will fail as a result (PHP version, PHP settings, and PHP extensions)

Error from Updater Application Cron Script:
Cron job has not been configured yet

For additional assistance, see cron scripts help.

Check Component Dependency
We found conflicting component dependencies. Hide detail

Command “update” failed: Loading composer repositories with package information
Updating dependencies (including require-dev)
Your requirements could not be resolved to an installable set of packages.

Problem 1

• Installation request for magento/module-shared-catalog 100.0.3 -> satisfiable by magento/module-shared-catalog[100.0.3].
  • magento/module-shared-catalog 100.0.3 requires magento/module-advanced-checkout 100.2.* -> no matching package found.

Potential causes:

Read https://getcomposer.org/doc/articles/troubleshooting.md for further common problems.

For additional assistance, see component dependency help .

PHP Settings Check *
For additional assistance, see PHP settings check help .

Need Help?
PHP Extension Help
PHP Extensions Check
missing PHP extensions. Hide detail

The best way to resolve this is to install the correct missing extensions. The exact fix depends on our server, your host, and other system variables.
Our PHP extension help can get you started.

For additional assistance, contact your hosting provider.

• In some cases, you might have two PHP configuration files: one for the PHP command line and for the web server. If so, make the change in both php.ini files. For details, see the php.ini reference.

Voor mij is dit tot nu toe chinees :wink: Wie kan me hierbij ondersteunen? Alvast zeer bedankt.

(John M) #2

One or more indexers are invalid.

Door gebruik van Magento moet er af en toe worden ge herindexeerd, dat kan je met de hand doen als je die melding ziet in je admin. Onder Beheer, indexen.

Maar dat kan je beter elke 15 minuten doen met een cronjob ergens in je cpanel van je hosting:

• 4 * * * /opt/alt/php/usr/bin/php /home/naam/domains/domein/public_html/shell/indexer.php reindexall > /dev/null

(Edwin) #3

Hi John,

Dank voor je bericht/ reactie, ik heb dit ook even bij mijn hosting neer gelegd, ik weet “nog” niet precies wat dat inhoud die cronjob’s.

Ik begrijp vanuit je reactie dat je hiermee een “rule” aan maakt om de indexen te herindexen. Ik vraag me dan weer af waarom dat niet automatisch is bij Magento. Wellicht kan je me daarin een opheldering geven.
Zeer bedankt normaal!

(John M) #4

Dat gaat in principe automatisch, alleen moet het getriggerd/geactiveerd worden door een cronjob.

Kan je makkelijk zelf instellen in het cpanel of direktadmin (of hou dat bij jou provider heet)

(Edwin) #5

Blijkbaar gaat dit niet automatisch, want ik krijg steeds deze melding.

Ik heb wel de mogelijkheid om dat te doen, maar ik begrijp niet waarom dit moet en niet automatisch gaat en vooral wat ik moet instellen in Cron :roll_eyes:

(Edwin) #6

Dit is bv een scherm afdruk bij mijn hosting van Direct Admin