Overstappen naar Magento 2: Do or don't!

(Danny de Rooij) #1

Momenteel gaat er hier op kantoor een discussie rond omtrent het - dan wel niet - overstappen naar Magento 2. Wij hebben een tal van webshops draaien in de smartphone hoesjes niche. Deze moeten geüpdate worden naar een nieuwe versie.

Nu zitten wij er aan te denken dat, als we toch moeten updaten, het wellicht een idee is om de webshops om te zetten naar de 2.x versie van Magento. Nu wordt er in de wandelgangen gezegd het a. heel veel werk is om over te stappen en b het allemaal nog niet zo fijn werkt als de 1.x versies.

Wat zijn jullie bevindingen in deze? Zal jij adviseren om over te stappen en waarom wel, of juist niet? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

(Pim Broens) #2

Hoi Danny,

Helaas is de vraag of je wel of niet moet overstappen niet door anderen te beantwoorden. Wel ben ik het eens met de stelling dat overstappen een hoop werk is. Een overstap van 1 naar 2 is niet (perse) enkel een update. De onderliggende techniek is veranderd, en afhankelijk van de huidige bouw kan het zelfs interessanter zijn om te starten vanaf scratch.

Zelf al wel ervaring met een aantal M2 omgevingen, en ik heb geen probleem met de werking. Er zijn zeker wel bugs aanwezig (in welk systeem niet) maar met een gebruikelijke ‘standaard’ webshop is het allemaal prima werkzaam.

(Sander Mangel) #3

Hi Danny,

wat Pim zegt, er is geen makkelijk antwoord. Uiteindelijk moet je overstappen aangezien Magento 1 niet meer ondersteud wordt na een tijd. Alleen duurt dit nog een tijd.
Dus zullen we moeten kijken naar wat je wil en kan investeren, en of je dit dan nog op het M1 platform wil doen of beter éénmalig door de zure appel heen wil bijten en meteen een goed M2 platform op gaat zetten

(Peter) #4

Moet je altijd doen overstappen op termijn word de 1.9 niet meer ondersteund en als je overstapt kan je weer jaren vooruit, ik werk nu met 2.2.2 en inderdaad er zitten wat kleine bugs in maar die zijn goed op te lossen het is een goed en snel werkbaar systeem nu