Van Lightspeed naar Magento

(Erik Meijer) #1

Hoi,

Newbee op dit forum, dus ik hoop dat dit in de juiste categorie geplaatst is.

Op dit moment maken we naar tevredenheid gebruik van Lightspeed voor onze shop Andrs Living. We komen vanaf Woocommerce, wat niet helemaal stabiel liep en de tijd die hierin werd gestoken was gezien de fase waarin we ons bevonden niet handig.

Nu we aardig aan het groeien zijn lonkt de flexibiliteit Magento, en omdat ik vast zit aan een jaarcontract bij Lightspeed zal ik op tijd moeten schakelen als ik volgende zomer over wil stappen. Hierbij dan mijn vragen:

1. Hoe ver is Magento2.0? Ik had begrepen dat er nog wat bugs in de software zaten die opgelost moeten worden, en dat er een aantal belangrijke modules nog niet zijn ontwikkeld.
  2. Wat is een realistisch bedrag voor het opzetten van een shop? (op basis van een goede, door de ontwikkelaar gekeurde template)
  3. Wat is een realistische doorloop tijd voor de realisatie van een dergelijk project?

Ik kijk uit naar jullie advies.

Groet, Erik.

(Lotte Huiskamp) #2

Hi Erik,

Wat heb je een gave shop!

Het klopt inderdaad dat er heel wat kinderziektes zijn ontdekt na de lancering van Magento 2. Ondertussen zien we dat Magento 2 volwassen is geworden. We hebben de afgelopen tijd dan ook een heel aantal shops succesvol gemigreerd naar Magento 2.2.

Om op de laatste twee vragen een goed antwoord te kunnen geven, zouden we graag meer willen weten over jouw wensen. Kijk gerust eens op onze website: https://vendic.nl/ of bel/whatsapp naar 0570 74 54 40.

(Roland H) #3

Hoi Erik,

Wellicht niet meer zo relevant gezien je vraag al even uitstaat maar wellicht voor iemand anders die dezelfde vraag heeft :wink:

1. Zoals Lotte al aangeeft; Magento 2.2.x is echt wel stabiel, maak je daar geen zorgen over.
  2. Bedrag hangt totaal af van de partij die je het laat doen, is dit een handige student of een 25+ man sterk bureau. De bedragen kan je hier zelf wel bij bedenken. Wat voor een partner je ook kiest, onderschat het maandelijks onderhoud aan je shop niet, denk hierbij aan security patches, bug fixes, support, evt online marketing verbeteringen en niet te vergeten nieuwe features!
  3. Ik heb het idee dat een klant vaak denkt aan 8 tot 10 weken, echter is mijn ervaring eerder 14 tot 18 weken. Dit hangt natuurlijk helemaal af van wat er gebouwd wordt, of er meteen gestart kan worden en of alle betrokken partijen hun afspraken nakomen.

Je hebt het over een premium template, ik heb daar in het verleden genoeg mee gewerkt om ook de nadelen ervan te kennen, en die zijn er. Denk bijvoorbeeld aan modules van derden die in het template zitten, deze moeten ook geüpdatet worden. Dat vergt ook weer een boel onderhoud. In mijn ogen; goedkoop is duurkoop. Vaak zie je dat Magento partijen zelf een (aantal) template(s) hebben die wellicht veel interessanter zijn.

Groet, Roland
Taurus media