Weergave out of stock producten?

(Daniel Feenstra) #1

Ik heb een vraag over het in de webshop tonen van producten die niet op voorraad zijn.
Ik heb gevonden waar je dit kan instellen.
Dat ook gedaan en daarna reindex en catch refresh.
Nu werkt dit echter maar deels.
Ik heb b.v. een product met meerdere varianten.
De varianten die niet op voorraad zijn worden nog steeds niet getoond.
En als alle varianten van een product dus niet op voorraad zijn is er helemaal niet te zien dat er varianten voor dat product beschikbaar zijn maar is enkel het variable product te zien.

Wat ik zou willen is dat als een variant niet beschikbaar is dat deze wel gewoon in de lijst zichtbaar is maar bij staat dat die niet op voorraad is en dus niet besteld kan worden.

Nu zien mensen de variant dus niet en denken ze dat die niet bestaat of dat wij die niet leveren.

En zijn er ook opties dat als een product of variant niet beschikbaar is er een e-mail veld komt waar mensen kunnen aanmelden dat ze automatisch een bericht willen ontvangen zodra het product weer op voorraad is?
Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Groet

Daniel

(Pascal van Gelder) #2

Werkt het tonen van uitverkochte producten niet bij alle uitverkochte producten of bij een deel van de producten? Mogelijk heeft de configuratie op product-niveau er iets mee te maken.

Het wel of niet tonen van deze producten is zover ik weet redelijk standaard, voor de maat-aanvraag zou je een custom functie kunnen (laten) schrijven. Hebben wij in Magento1 ook wel eens gedaan, is niet extreem ingewikkeld.