Winkelwagen prijsregels

(Nick Van Der Schoot) #1

Hallo,

Weten jullie hoe je bij magento 2 de winkelwagen prijsregel in moet stellen. De bedoeling is dat een product bijvoorbeeld € 4,00 kost en 3 stuks voor € 10,00 en deze korting moet per 3 artikelen toegepast worden. Het is wel de bedoeling dat de korting over de eerste 3 producten blijft bestaan als de klant er bijv. 4 of 5 wil bestellen, vanaf 6 producten moet de korting dan pas weer doorgerekend worden. Is dit wel mogelijk met magento want ik kan wel een prijskaartregel aanmaken dat vanaf 3 producten er korting wordt gegeven maar dal loopt de korting vanaf 3 producten gewoon lineair mee op, of ik zit met het probleem dat de korting wel berekend wordt over 3 producten maar dan vervalt de korting bij 4 of meer producten.

Groeten Nick

(Vincent v.d. Bogaart) #2

Hoi Nick,

Ik weet niet of je inmiddels al een antwoord gevonden hebt aangezien de vraag al enige tijd geleden gesteld is. In de cartpromotion zorgt het veld Discount Qty Step (Buy X) onder actions ervoor dat de promotie steeds per x stappen uitgevoerd wordt. Als je hier dus 3 invult dan geldt de promotie voor 3,6,9… en niet voor 4,5,7,8… Wanneer je er 4 besteld wordt uiteraard wel de korting voor de 3 stuks berekend en de normale prijs voor de 4e. Het bedrag of percentage dat je als korting geeft moet je dan wel per product aangeven.

Mocht je er niet uitkomen laat gerust weten.

Met vriendelijke groet,

Vincent v.d. Bogaart
X-com

(Nick Van Der Schoot) #3

Hakko vincent,

Bedankt voor je antwoord, dit had ik echter al ingesteld. Het probleem dan is dat de korting per 3 dezelfde artikelen wordt berekend, bij ons is het de bedoeling dat de korting ook berekend wordt met 3 verschillende artikelen. Enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

Groeten Nick